گروه حقوقی هیواد

حقوق مالکیت معنوی

حقوق مالکیت معنوی : حقی است که برای هر شخص خلاق ، هنرمند و همینطور ایده پرداز به وسیله چیزی که خلق کرده و از تفکر او بوجود امده است.

 

گروه حقوقی هیواد webp

۰۹۱۲۱۳۲۱۰۲۳ || ۰۹۱۲۲۴۴۲۴۸۸ || ۰۹۱۲۵۶۷۱۶۸۳

 مطالب بیشتر: وکیل ملکی

به عبارت دیگر می‌توان گفت:” مالکیت معنوی به حق و حقوقی گفته می‌شود که  یک اثر خلاقانه، پدید آوردن موردی جدید و یک اعتبار کسب و کار را از مخاطرات پیش رو حفاظت می‌نماید.

وکیل مالکیت معنوی

گروه حقوقی هیواد با داشتن وکلای حرفه‌ای پاسخگوی شما برای وکیل مالکیت معنوی در کرج و وکیل مالکیت معنوی در تهران می‌باشد. شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید. در خدمت شما هستیم. 

وکیل مالکیت معنوی در تهران

حقوق مالکیت معنوی مجموعه‌ای از حقوق انحصاری و موقتی است. که ارزش اقتصادی و قابلیت داد و ستد داشته که به پدید آورنده یا صاحب یک محصول فکری تعلق می‌گیرد. به عبارت بهتر مالکیت معنوی و یا مالکیت فکری حق و حقوقی است.

یک هنرمند و ایده پرداز را که صاحب یک اثر خلاقانه و یا یک نوآوری است. از خطرات احتمالی که زائل کننده آن ایده و یا اثر خلاقانه باشد حفظ می‌نماید.
سازمان جهانی مالکیت فکریWIPO از مالکیت فکری اینگونه تعریف می‌نماید:
حقوق قانونی است که افراد به واسطه فعالیت‌هایی که در زم‌هایی از قبیل صنعتی , علمی ,ادبی,هنری و … بدست می‌آورند. و در واقع حقوق مالکیت معنوی به معنای حقوقی است که چگونگی حمایت و استفاده از خلاقیت‌های فکری انسان را تعیین می‌کند .
از انواع مالکیت فکری می‌توان حقوق پدیدآورندگان آثار ادبی یا هنری یا مالکیت ادبی و هنری معروف به حق مولف یا حق تکثیر ,حق اختراع ,حق تاجران و صنعتگران نسبت به نام ,علائم تجاری و صنعتی و اسرار تجاری معروف به مالکیت تجاری و صنعتی و … نام برد.

وکیل مالکیت معنوی در تهران با گروه حقوقی هیواد.

وکیل مالکیت معنوی در کرج

از آنجائیکه منشاء این حقوق فکر و اندیشه انسان است. به حقوق مالکیت فکری نام گرفته اما برخی دیگر واژه مالکیت معنوی را مناسب می‌دانند. چرا که برخی از این حقوق مانند سرقفلی به دنبال فکر و اندیشه تولید نشده بلکه صرفاً به این دلیل که وجود مادی ندارد. در قلمرو این حقوق جای می‌گیرد.
در کشور ما طبق قوانین مرتبط با مالکیت متولی ثبت مالکیت معنوی همچون اموال مادی , سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد، بدین صورت که در کنار ثبت اسناد رسمی املاک, ثبت شرکت های تجاری ,امکان ثبت اموال فکری اعم از ادبی , هنری و صنعتی برای مالکیت آن اموال فراهم می‌باشد.
سامانه (مرکز مالکیت معنوی) به عنوان یکی از سامانه‌های سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ارائه خدمات مرتبط با مالکیت معنوی اختصاص داشته، و امکان ثبت اظهارنامه اختراع, طرح صنعتی, علائم و هشدارهای جغرافیایی و جستجوی هر یک از موارد را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری فراهم کرده است.
بنابراین هنگامی که شخصی ایده و اختراع خود را ثبت نماید. از حقوق و مزایایی برخوردار می‌شود. مثلا با ثبت اختراع اجازه دخل و تصرف و یا کپی برداری در آن امکان پذیر نبوده است و در صورت تخلف حق پیگیری قانونی برای شخص مالک خواهد بود. که بتواند در صورت سوء استفاده دیگران از طریق قانونی متخلف را تحت پیگرد قرار دهد. و ادعای خسارت نماید.
گروه وکلای هیواد به عنوان وکیل مالکیت معنوی در تهران و وکیل مالکیت معنوی در کرج وکلای متخصص در زمینه طرح دعاوی حقوقی از جمله تقاضای ابطال و یا الزام اداره مالکیت معنوی به ثبت و یا مطالبه خسارات در این زمینه می‌باشند.

وکیل حقوق مالکیت معنوی

درباره ما

  • پذیرش ثبت اختراعات، علائم و طرح‌های تجاری
  • مشاوره و قبول وکالت در دعاوی مربوط

وکلای پایه یک دادگستری و متخصص هیواد به دنبال گسترش فرهنگ مشاوره قبل از انجام هر اقدامی که جنبه­ای حقوقی دارد، هستند تا با ارائه راه­کارهای صحیح حقوقی تبعات اقدامات نادرست را مرتفع نموده یا کاهش دهند.

حقوق مالکیت معنوی

هیواد را در بیلبورد دنبال کنید

نظر دهید

پاسخ دهید

گروه حقوقی هیواد
Logo