گروه حقوقی هیواد

وکیل انحصار وراثت

در خصوص وکیل انحصار وراثت با گروه حقوقی هیواد ، در خدمت شما هستیم. اعتماد شما فخر کاری ماست.

گروه حقوقی هیواد

۰۹۱۲۱۳۲۱۰۲۳ || ۰۹۱۲۲۴۴۲۴۸۸ || ۰۹۱۲۵۶۷۱۶۸۳

ارث به اموالی گفته میشود که اکثرا پس از فوت فرد توسط قانون به وراث می‌رسد. اگرچه اکثرا در مورد اموالی که از طریق وصیت به دست می‌آید به کار می‌رود.

اما معنای حقوقی ارث فقط شامل اموالی می‌شود که از طریق ترک وصیت به ورثه می‌رسد. و البته در صورتی که شخص بدون وصیت فوت کرده باشد.

در نتیجه پس از فوت فرد، اموال و دارایی وی به طور غیر ارادی در مالکیت وراث قرار می گیرد. سپس وراث مالک، در همه اموال و دارایی های متوفی، شریک هستند.

برای تقسیم سهم الارث، طبق قانون تصدیق انحصار وراثت وراث نیازمند ایجاد تقاضای گواهی انحصار وراثت هستند. به این معنی که منحصر بودن وراث در ارث بردن از متوفی و سهم الارث هر یک در مرجع صالح بررسی و اثبات می‌شود.

در اصطلاح حقوقی، وراثت فرآیند قانونی است که از طریق آن دارایی یک فرد از طریق قوانین جانشینی و توزیع بی‌ارث به فرد، مجموعه‌ای از افراد یا نهاد دیگری به نام فرد دیگر منتقل می‌شود.

غالباً وقتی اشخاص به دریافت ارث اشاره می‌کنند، به دریافت اموالی اشاره می کنند که از طریق وصیت نامه به دست آورده اند. وقتی شخصی بدون ترک وصیت نامه بمیرد، معلوم می شود که بدون وصیت مرده است . 

اما تعریف قانونی ارث شامل اموال مشمول وصیت نمی شود. در عوض، ارث فقط شامل اموالی می شود که بر اساس قوانین ایالتی جانشینی غیر ارثی توزیع شده است.

بنابراین، هنگامی که فردی بدون وصیت می میرد، یا اموالی وجود دارد که در وصیت نامه مشخص نشده است.

 قوانین ارث به منظور تعیین اینکه کدام یک از خانواده بازمانده متوفی (فرد متوفی) آن اموال را دریافت خواهند کرد، وارد عمل می شوند.

اموالی که در هنگام فوت شخص از خود بر جای می گذارد، دارایی آن شخص است.

برای ارتباط با وکیل انحصار وراثت در تهران کلیک کنید.

وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت در کرج

وکیل انحصار وراثت در کرج، که به عنوان وکیل وراثت یا وکیل ملکی نیز شناخته می‌شود.

وکیل انحصار وراثت حرفه ای در کرج دارای مجوز دولتی است که به نمایندگان شخصی و وارثان املاک کمک می کند. تا دارایی یک شخص متوفی را اداره کنند.

وکیل ارث در کرج بر اساس جزئیات خاص یک ملک می تواند در ظرفیت های مختلف مشارکت داشته باشد.

هنگامی که وراث متوفی تعدادشان زیاد باشد لازم نیست همه آنها گواهی حصر وراثت بگیرند. به عبارتی در صورت متعدد بودن وراث کافیست که یکی از آنها به نمایندگی اقدام کند.  افراد ذی نفع همانند طلبکاران برای اخد این گواهی نیز می‌توانند اقدام کنند. 

مرجع صالح جهت صدور گواهی حصر وراثت وفق ماده 20 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاهی است .درواقع که آخرین اقامتگاه متوفی در ایران در آنجا بوده است . که البته در حال حاضر شورای حل اختلاف مرجع صلاحیتداری است . که امور مربوط به انحصار وراثت را انجام می دهد.

نکته حائز اهمیت اینکه هرکدام از وراث می توانند با مراجعه به وکلای پایه یک دادگستری هیواد به عنوان  وکیل انحصار وراثت در تهران و یا وکیل انحصار وراثت در کرج امور مربوط به اخذ گواهی حصر وراثت را انجام دهند.

مدارک لازم جهت اخذ گواهی حصر وراثت شامل گواهی فوت و شناسنامه متوفی کننده است. علاوه بر این شخص درخواست کننده باید هویت خود را به طور کامل اثبات کند.

در دفتر اسناد رسمی  و با شهادت شهود براساس اعلام اسمی ورثه فرد فوت شده که در زمان مشخصوفات یافته تنظیم می‌شود.

وکیل انحصار وراثت در کرج

بهترین وکیل انحصار وراثت در کرج

بهترین وکیل ارث و وکیل انحصار وراثت یا وکیل ارث، وکیلی است که در زمینه‌ی موارد حقوقی مرتبط با وراثت و ارث فعالیت می‌کند. این شامل مسائلی مانند تهیه و اجرای وصیت‌نامه، تعیین وراثان، تقسیم دارایی‌ها، بررسی ادعاهای مرتبط با وراثت و سایر مسائل مرتبط با وراثت می‌شود.

وکیل انحصار وراثت می‌تواند به مشتریان خود در مورد حقوق وراثت و ارث کمک کند و آن‌ها را در تمام مراحل مرتبط با وراثت هدایت کند.
او می‌تواند به مشتریان خود در تهیه و اجرای وصیت‌نامه، تعیین وراثان، تقسیم دارایی‌ها و بررسی ادعاهای مرتبط با وراثت کمک کند.
همچنین، وکیل انحصار وراثت در تهران می‌تواند به مشتریان خود در خصوص حل اختلاف در مورد وراثت، مشاوره دهد.
اگر شما به دنبال وکیل انحصار وراثت در کرج و تهران هستید، بهتر است ابتدا نظرات و تجربیات دیگران را در مورد وکلا مختلف بررسی کنید و با توجه به نیازهای خود و درکی که از وکلا دارید، یک وکیل مناسب برای خود انتخاب کنید. همچنین، باید به دقت قوانین و مقررات مرتبط با وراثت را مطالعه کرده و با وکیل خود در مورد تمام جزئیات مرتبط با موضوع خود صحبت کنید.

وکیل انحصار وراثت در تهران با گروه حقوقی هیواد.

  • اگر گواهی انحصار وراثت را گم کنید می‌توانید، که درخواست المثنی بدهند.
  • هرکسی مفاد گواهی انحصار وراثت را قبول نداشته باشد قادر خواهد بود نسبت به آن اعتراض خود را ثبت نماید .
  • حضور همه‌ی وراث برای صدور گواهی انحصار وراثت ضروری نیست.
  • برای طلب مهریه از وراث نیازمند گواهی انحصار وراثت می‌باشد.

 

وکیل انحصار وراثت در تهران

گواهی حصر ارث

در این بخش در خصوص گواهی حصر توضیح خواهیم داد. گروه حقوقی هیواد در راستای انتخاب وکیل انحصار وراثت در تهران و کرج در کنار شماست. تا انتخابی صحیح و کاربردی را داشته باشید.

اما زمانی که مراجعه کنندگان برای مشاوره با وکیل انحصار وراثت در تهران از ما سوالاتی می‌پرسند که یکی از آن ها اینست که گواهی انحصار وراثت چیست؟ 

بعد از فوت فرد تا قبل از پرداخت هزینه کفن و دفن وی هیچ شخصی حق تصرف اموال او را نخواهد داشت. بعد از پرداخت این هزینه دارایی بین وراث توسط وکیل انحصار وراثت در تهران تقسیم می شوند.

برای اینکه ارث به درستی تقسیم شود تعیین کردن ورثه به طور رسمی است. پس بدانید تا موقعی ورثه تعیین نشده باشند تقسیم ارث وجود ندارد. به این کار که یکی از اصلی ترین قدم در تقسیم ارث است « انحصار وراثت » می گویند.
در مراجع رسمی با داشتن گواهی انحصار وراثت است که وارث با وارثان را شناسایی می‌کنند. اگر این گواهی را نداشته باشید نمی‌توانید در اموال متوفی دست ببریدیا به اینگونه امور رسیدگی کنید.

دریافت گواهی حصر ارث

قوه قضایی تنها مرجعی می‌باشد که قادر است گواهی انحصار وراثت صادر نماید.

بدانید که مرجع اصلی صدور گواهی انحصار وراثت، دادگاه اخرین مکانی است که متوفی زندگی کرده است.

وارثین بعد از درخواست برای گواهی انحصار وراثت، به شورای حل اختلاف فرستاده می‌شوند. شورای حل اختلاف به این موضوع با صلاحدید قوه قضاییه رسیدگی می‌نماید.

آنها پس از گرفتن مدارک کامل انحصار وراثت و در صورت تایید، گواهی انحصار وراثت را صادر می‌کنند. پس از تایید گواهی وراث قادر خواهند بود اموال را تقسیم کنند.

وکیل انحصار وراثت در تهران و وکیل انحصار وراثت در کرج با گروه حقوقی هیواد.

وکیل انحصار وراثت در کرج

اعتماد شما فخر کسب و کار ماست.

مدارک لازم  انحصار وراثت 

زمانی که برای انحصار وراثت به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنید باید یکسری مدارک را همراه خود داشته باشید. اگر یک نفر از ورثه با مدارک شناسایی خود مراجعه نماید و دو مدرک گواهی فوت و یا شناسنامه سایر وراث همراه خود داشته باشد او حتما می‌تواند گواهی انحصار وراثت را با استعلام شورا از اداره ثبت احوال اخذ نماید.

اگر مدارک شما مثل مورد بالا کامل نباشد تقریبا ۳ الی ۷ روز زمان برای استعلام زمان می‌برد.علاوه بر این باید استعلام را به صورت دستی از شعبه شورا گرفت و به اداره ثبت احوال مربوطه مراجعه نمود.

مدارک مورد انحصار وراثت نیاز:

1.شناسنامه فرد فوت شده

2.گواهی فوت

3.عقدنامه اگر فرد ازدواج کرده است

4.شناسنامه دیگر وراث

5.اگر از متوفی وصیتی وجود دارد به صورت رسمی باشد

6.اگر درخواست کننده ذینفع باشد مدرکی با خود همراه داشته باشد که این موضوع را اثبات کند.

7.یک استشهادیه که توسط ۳ شاهد در دفتر اسناد رسمی گواهی و امضا شده باشد.گروه حقوقی هیواد وکیل انحصار وراثت در کنار شماست.

انحصار وراثت و تقسیم ارث خانه

ارث خانه به این شکل است که اگر متوفی دارای خانه باشد، همسر و فرزندان او در آن خانه شریک هستند.
برای همسر متوفی میزان ارث بری به اندازه  یک هشتم است. برای فرزندان متوفی هم ارثیه خانه ، پسر دو برابر از فرزند دختر ارث می‌برد.

برحسب قوانین اگر همسر زنی فوت کند و همسر او در همان خانه فعلی زندگی می‌کرده‌اند، فرزندان قادر خواهند یود از آن خانه به عنوان ارث استفاده کنند.
البته اگر مرد در وصیت نامه خود به این نکته اشاره کند که، همسرش می‌تواند تا هر زمان که می‌خواهد در آن خانه بماند و فرزندان بعد از مرگ مادر می‌توانند خانه پدری و ارث خود را به فروش برسانند.

اگر فرد فوت شده ، در زمان حیات خود، بخشی از خانه را به طور قانونی به همسر و یا دیگر فرزندانش انتقال داده باشد و حتما مدرک و اثباتی بر این قضیه وجود داشته باشد، تقسیم ارث خانه فقط برای بخش باقی مانده انجام می‌گیرد.

مورد دیگر : اگر  آن خانه قابلیت افزار نداشته باشد و نتوان از آن ملک سهمی معین برای ارث در نظر گرفت،  بای دبعد از فروش ملک، سهم هریک از وراث پرداخت شود.

بهره گیری از یک وکیل انحصار وراثت می‌تواند به روند کار شما کمک شایانی نماید.

وکیل انحصار وراثت در تهران

هزینه وکیل انحصار وراثت

هزینه گواهی انحصار وراثت برای همه افراد یکسان نمی‌باشد.

مالیاتی که به دارایی متوفقی تعلق می‌گیرد،مثل  هزینه استخدام وکیل انحصار وراثت، هزینه تهیه مدارک انحصار وراثت و چاپ آگهی برای افراد متفاوت می‌باشد.
در صورتی که شخص متوفی هر گونه بدهی داشته باشد و قانون هم این موضوع را تایید بنماید، بدهی‌های فرد متوفی بر عهده وارث خواهد بود. این میزان مبلغ از اموال متوفی و یا سهم الارث وارث کم خواهد شد.

ویژگی‌‌های با اهمیت بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران

در کار وکالت مثل دیگر مشاغل مانند پزشکی، مهندسی، کیفیت و تجربه و علم وکیل انحصار وراثت  بسیار پر اهمیت است. همینطور اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای باعث می‌شود که یک وکیل از دیگر وکیلای شهر متمایز گردد. برای تشخیص وکیل خوب باید ملاک‌های معینی را درنظر بگیرید تا قادر شوید انتخاب درستی را انجام دهید.

  • دانش حقوقی عالی در زمینه‌های مختلف از علم حقوق:

بدون تردید می‌توان گفت بهترین وکیل انحصار وراثت در کرج شخصی است که از سواد علمی بالایی برخوردار باشد تا قادر باشد. هم مشاوره حقوقی مناسبی را به موکل خود ارائه بدهد.

و هم در دیگر مراحل پرونده از ثبت دادخواست خود تا تنظیم لوایح و شرکت در دیگر جلسات رسیدگی و انجام امورات پرونده بازدهی خوبی را دارا باشد. وکیل انحصار وراثت در تهران، در ثبت دادخواست یا شکایات با علم خود باعث می‌شود که دعوی به دلیل شکل رد نشود. و یا با استنادی درست و به موقع به مواد قانونی راه پرونده را هموار کند.

ویژگی‌‌های با اهمیت بهترین وکیل انحصار وراثت در کرج

  • فعالیت تخصصی در یکی از حوزه‌های حقوقی:

مثل پزشکی، حرفه وکالت هم موردی تخصصی می‌باشد. بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران شخصی است که به جای پذیرفتن پرونده در دعاوی مختلف که معمولا با درصد موفقیت کم همراه است. مطالعات علمی خود را در زمینه ای مشخص بیشتر کرده. و با پذیرفتن پرونده در یک حوزه مثل خانواده، مالی، ملکی و کیفری، تجربه شخص خود را افزایش بدهد. در این حالت نیز اعتماد موکل به وکیل انحصار وراثت، بهترین وکیل ملکی و … بسیار بیشتر خواهد بود.

  • رعایت اخلاق حرفه‌ای وکیل انحصار وراثت:

یکی از با اهمیت ترین ویژگی‌های وکیل انحصار وراثت در تهران اینست که خود شان حرفه وکالت را رعایت بنماید. اخلاق حرفه‌ای باعث می‌شود که وکیل در هر حوزه‌ای در هنگام پذیرش امور وکالت، همه جوانب کار را توضیح دهد، حد و مرز اختیارات خود را در پرونده برای موکل روشن بنماید، قرارداد حق الوکاله با موکل به امضا برساند، موکل را از همه فرایند‌های رسیدگی، به موقع مطلع بسازد و همه تلاش خود را در جهت باز پس گیری حق موکل خود انجام دهد. همینطور وکیل تلاش می‌کند که به هیچ یک از طرفین دعوی چه موکل انحصار وراثت خود یا طرف مقابل از طرق غیرقانونی آسیب وارد ننماید.

وکیل انحصار وراثت در کرج

وکیل پایه یک دادگستری ارث:

  • صادق بودن در همه مراحل کاری:

صداقت از آن دسته از ویژگی‌های اخلاقی بهترین وکیل انحصار وراثت در کرج است. یک وکیل تحت هر شرایطی باید با موکل خود صداقت داشته باشد. حتی اگر به ضرر وی باشد.

  • درنظر گرفتن مصلحت موکل در هنگام پیگیری پرونده:

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران باید در هر لحظه‌ای مصلحت موکل خود را بسنجد. این نیازمند است صلاح موکل در سازش با طرف مقابل می‌باشد. و گاهی ادامه پرونده تا آخر.

گاهی بهتر است بعضی از دعاوی اصلا مطرح نشوند. تا موکل زمان و هزینه خود را بیهوده خرج شده نداند. و یا در خیلی از موارد، مصلحت ایجاد می‌کند که برخی دعاوی سریع مطرح شوند. همه این موارد نشان‌دهنده اینست که وکیل انحصار وراثت هوش و ذکاوت عالی ای دارا است.

  • قدرت بالای استدلال :

این روز هاا همه می‌دانند که بر هیچ کسی پوشیده نیست که دنیای امروز، دنیای مذاکره و گفتگوست. بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران باید هم در کلام و هم در متن لوایح خود، ساختار و چارچوبی منطقی برای ارائه ادله و رساندن قاضی به منظور مطلوب خود اتخاذ نماید.

وکیل انحصار وراثت مهریه

از دیگر نکات با اهمیت که باید به آن نگاه کلی داشته باشید. این موضوع است که پیش از انحصار وراثت همه‌ی دین‌ها و بدهی‌های متوفی و البته هزینه کفن و دفن از اموال او کم می‌شود و مابقی اموال بین وراثت تقسیم می‌شود. یکی از این بدهی‌ها مسئله پراهمیتی به نام مهریه است.

قضیه مهریه طلب مهمی به حساب می‌آید که از طرف خانم بر عهده مرد است. این حق غیر قابل برگشت است. به این معناست که پس از جاری شدن صیغه عقد بین خانم و آقا این حق بر گردن مرد قرار داده می‌شود و به غیر از پرداخت مهریه یا بخشش آن توسط خانم راه دیگری وجود نخواهد داشت.

مهم ترین موضوع اینست که این حق بعد از مرگ دو طرف نیز از بین نخواهد رفت. بدین منظور که با مرگ شوهر، موضوع مهریه از بین نخواهد رفت و همچنان زن این حق را داراست که مهریه خود را طلب کند. البته این نکته‌ای است که خیلی افراد آن را نمیدانند و عملا این توع تصور را دارند که با مرگ همسرشان، حق مهریه هم از بین رفته است.

پس در نتیجه مهریه یک طلب برترین بحساب می‌آید، با درخواست خانم، قانون در آغاز مهریه را از اموال باقی مانده کم و به زن پرداخت می‌کند. این مسائل فارغ از انحصار وراثت است. یعنی خانم جز این که می‌تواند مهریه خود را به عنوان یک طلب از اموال متوفی دریافت کند. در مراحل انحصار وراثت هم حضور خواهد داشت. بر این پایه زن اگر فرزندی از فرد فوت شده داشته باشد.. یک هشتم از اموال او را به ارث خواهد برد و اگر فرزندی از ایشان نداشته باشد یک چهارم اموال متوفی را به ارث خواهد برد.

بیشتر افراد جامعه از امکان دریافت حق مهریه بعد از مرگ فرد فوت شده اطلاعی ندارند. و به همان یک هشتم یا یک چهارم رضایت می‌دهند.اینجاست که حضور یه وکیل انحصار وراثت در تهران برای شما ضروری می‌شود.گروه حقوقی هیواد در زمینه وکیل انحصار وراثت در کرج و وکیل انحصار وراثت در تهران پاسخگوی شما می‌باشد.

دعاوی انحصار وراثت

وکلای متخصص و پایه یک دادگستری هیواد اعم از وکیل انحصار وراثت در تهران و یا وکیل انحصار وراثت در کرج راهنمای شما در اخذ گواهی انحصار وراثت و یا ابطال گواهی انحصار وراثت می باشند.

نمونه دادخواست انحصار وراثت 

شرح یک دادخواست کامل از سمت وکیل انحصار وراثت به صورت زیر است:
خواهان: خانم/ آقای …
خوانده: نام سایر وراث و ذینفعان
وکیل: خانم/ آقای …
خواسته: صدور گواهی انحصار وراثت
دلایل و منضمات: نام تمام مدارکی که قصد تحویل آنها به شورا را دارید نوشته می‌شود.
دادخواست:
متن دادخواست.

شما میتوانید برای مشاوره با وکیل انحصار وراثت در تهران و کرج از طریق واتساپ با گروه حقوقی هیواد ارتباط برقرار نمایید.

جلسه حضوری با وکیل متخصص انحصار وراثت هیواد

در این جلسه حضوری موارد زیر انجتام میپذیرند.

تنظیم لیست و سهم الارث وراث.

تنظیم یک درخواست بدوی انحصار وراثت.

حضور داشتن وکلای شما در شورای حل اختلاف.

دریافت دادنامه و گواهی انحصار وراثت از شعب دادگاه.

تماس باما:

۰۹۱۲-۱۳۲۱۰۲۳

۰۹۱۲-۲۴۴۲۴۸۸

۰۹۱۲-۵۶۷۱۶۸۳

وکلای پایه یک دادگستری و متخصص هیواد به دنبال گسترش فرهنگ مشاوره قبل از انجام هر اقدامی که جنبه‌های حقوقی دارد، هستند تا با ارائه راه­کارهای صحیح حقوقی تبعات اقدامات نادرست را مرتفع نموده یا کاهش دهند.

 

هیواد را دنبال کنید

4 نظرات
  1. خیلی عالی وکلای انحصار وراثت شما بسیار خوش تعهد هستند. تجربه خوبی بود

  2. سطح مطالبتون در خصوص انحصار وراثت خیلی آگهیم رو بالا برد مچکرم

پاسخ دهید

گروه حقوقی هیواد
Logo