گروه حقوقی هیواد

امور حسبی و احوال شخصیه

گروه حقوقی هیواد با داشتن وکلای حرفه‌ای پاسخگوی شما برای وکیل امور حسبی در کرج و وکیل امور حسبی در تهران برای امور حسبی و احوال شخصیه می‌باشد. شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید. در خدمت شما هستیم. 

 

گروه حقوقی هیواد webp

۰۹۱۲۱۳۲۱۰۲۳ || ۰۹۱۲۲۴۴۲۴۸۸ || ۰۹۱۲۵۶۷۱۶۸۳

 مطالب بیشتر: وکیل ملکی

مالکیت اموال هر انسانی بعد از مرگ به وراثش انتقال می‌یابد. اما ورثه در صورتی می‌توانند در اموال موروثی دخل و تصرف نمایند، که تعداد وراث توسط مراجع ذی صلاح با صدور گواهی انحصار وراثت تعیین گردد.

وکیل امور حسبی

 

هریک از وراث می‌تواند با مراجعه به وکیل انحصار وراثت در گروه وکلای هیواد برای (امور حسبی و احوال شخصیه) اقدامات لازم جهت اخذ گواهی حصر وراثت را توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام دهند.
بعد از اخذ گواهی حصر وراثت در صورتی که وراث در تقسیم ماترک توافقی نداشته باشند. می‌توانند با مراجعه به وکیل ارث و تقسیم ماترک با طرح دعوی تقسیم و فروش ماترک سهم ارث خویش را مطالبه نماید.
وکلای پایه یک دادگستری و متخصص هیواد در زمینه انحصار وراثت و تقسیم ماترک، امور مربوط به محجورین و قیمومت با ارائه مشاوره تخصصی و وکالت درکلیه دعاوی مربوطه یاری رسان شما خواهند بود.

وکیل حکم رشد

محجور کسی است که صاحب حق می‌باشد. اما توانایی استفاده از حق خود را ندارد.

امور حسبی و احوال شخصیه 

به موجب ماده 1207 قانون مدنی، «اشخاص ذیل محجور و از تصرف در اموال و حقوق مالی ممنوع هستند:
1- صغار
2- اشخاص غیر رشید
3- مجانین»
بر این اساس کودکی یکی از انواع حجر است. و در واقع هر انسانی تا قبل از رسیدن به سن بلوغ و مادام است. محجور محسوب می‌شود. و از تصرف در اموال خود منع می‌گردند. تا این دوران طی شده و بالغ و رشید به حساب آیند .
بنابراین برای اینکه صغیر از حجر خارج شود. صرف رسیدن به سن بلوغ کافی نیست. بلکه باید رشد او نیز ثابت و محرز شود.
در حقیقت رشد به این معنا است. که شخص بالغ توانایی استفاده و اداره اموال خود را به نحو عقلانی داشته باشد. (به موجب ماده 1208 قانون مدنی: غیر رشید کسی است که تصرفات او در اموال و حقوق مالی خود عقلانی نباشد.)
به موجب ماده 1209 سابق قانون مدنی، سن رشد، 18 سالگی تعریف شده بود. اما این ماده در سال 1361 نسخ گردید.

وکیل امور حسبی

امور حسبی و احوال شخصیه

لیکن طبق رویه دادگاه‌ها و ادارات، رسیدن به سن 18 سالگی را سن رشد می دانند. یعنی شخصی که 18 سال دارد. رشید محسوب شده و توانایی اداره اموال خود را دارد مگر اینکه شخصی بعد از بلوغ و قبل از سن 18سالگی حکم رشد خود را از محاکم اخذ کند. و قانوناً رشید محسوب شود.
سن بلوغ در پسر 15 سال تمام قمری و در دختر 9 سال تمام قمری می‌باشد. که بعد از رسیدن به سن بلوغ در امور غیرمالی مثل طلاق و شهادت دادن در امور غیرمالی می‌تواند مستقل عمل کند. اما در امور مالی باید رشد او احراز شود.

وکیل امور حسبی در کرج

گاهی ممکن است شخص پس از رسیدن به سن بلوغ و رشد، به جنون یا سفاهت مبتلا گردد. که حجر این اشخاص ادامه یافته و اصطلاحا متصل به کودکی باقی خواهند ماند.

و مقنن برای اداره امور و حمایت از آنها نهادهایی (همچون اداره سرپرستی به عنوان زیر مجموعه دادستانی) تاسیس کرده است .
در ماده 1210 قانون مدنی اینگونه آمده است که: هیچ کس را نمی‌توان بعد از رسیدن به سن بلوغ به عنوان مجنون و یا عدم رشد محجور نمود.

مگر آنکه عدم رشد یا جنون او ثابت شده باشد.
و در تبصره 2 همین ماده گفته شده: «اموال صغیری را که بالغ شده است. در صورتی می توان به او داد که رشد او ثابت شده باشد.»

در غیر این صورت در مواردی که بخواهند در امور مالی خویش تصرف نمایند در صورت دارا بودن ولی خاص، امور آنها به ولی مربوط است. و چنانچه ولی خاصی نداشته باشند اداره سرپرستی دادگستری امور وی را تعقیب خواهد کرد.

وکیل امور حسبی در تهران

درخواست برای صدور حکم رشد در واقع یک دعوای حقوقی است. که علیه ولی و یا قیم و نماینده دادستان صورت می گیرد. که پس از بررسی دادخواست توسط قاضی رسیدگی کننده شخص متقاضی را به پزشکی قانونی برای اظهارنظر درباره گواهی رشد ارجاع می‌دهد. و در واقع پزشکی قانونی در بخش معاینه بالینی، وظیفه کارشناسی را بر عهده دارد.
و نهایتاً قاضی سوالاتی در زمینه های مختلف پرسیده و فرد متقاضی را از نظر رشد عقلی جسمی مورد بررسی قرار می‌دهد.
و نظر خویش را در خصوص رشد و یا عدم آن اعلام می کند.
گروه وکلای هیواد به عنوان وکیل حکم رشد در تهران و یا وکیل حکم رشد در کرج  همراه و مشاور شما در این خصوص می باشند.

وکیل حکم رشد در تهران – وکیل حکم رشد در کرج

تماس باما:

۰۹۱۲۱۳۲۱۰۲۳

۰۹۱۲۲۴۴۲۴۸۸

۰۹۱۲۵۶۷۱۶۸۳

امور حسبی

وکلای پایه یک دادگستری و متخصص هیواد به دنبال گسترش فرهنگ مشاوره قبل از انجام هر اقدامی که جنبه­ای حقوقی دارد، هستند تا با ارائه راه­کارهای صحیح حقوقی تبعات اقدامات نادرست را مرتفع نموده یا کاهش دهند.

هیواد را در بیلبورد دنبال کنید

نظر دهید

پاسخ دهید

گروه حقوقی هیواد
Logo